tisdag 24 maj 2016

I himmelen och på jorden. IS m m. Sköna våren är grön




I himmelen och på jorden...en liten skara, jag berättar om nutid och det som kommer i evigheten
Gud har all makt i himmelen och på jorden. Ingenting undgår hans ögon eller vishet. Han vet allt som sker och han ser varje människa, han ser krigen, han ser IS, han ser vad människor gör för att förgöra varandra. Han har all makt och han låter människorna göra på detta vis, och han låter satan göra en viss del av det hemska som sker. Människorna vill inte ta del av Guds kunskap, nej de spottar på honom och hans ord. Det finns en liten skara som har tro och följer Jesus och försöker sprida kunskap om frälsning och tro, men hur länge orkar de hålla på? Till slutet?
Slutet är inte så långt borta, och det vet ju Gud eftersom han skapat himmel och jord. Jesus kom för att frälsa oss, d v s för att rädda oss inför evigheten, och han kommer tillbaka igen, man kan tro och ana att då Antikrist har börjat regera, så kommer Jesus tillbaka för att hämta den troende hem till himmelen. I de få bibelorden nedan så finner du att läsa om hans makt, hur man hyllar honom och VET VEM HAN ÄR. Vet DU vem han är? Jag hoppas du vänder om och får en tro som bär dig för resten av din tid.



1 Krön 29:11
Dig, Herre , tillhör storhet
och makt, härlighet och glans och majestät, ja, allt vad i himlen
och på jorden är. Ditt, o Herre , är riket, och du har upphöjt dig
till ett huvud över allt.
*
1 Krön 29:12
Rikedom och ära
kommer från dig, du råder över allt, och i din hand är kraft och makt. Det står i din hand
att göra vad som helst, stort och starkt.
*
Job 12:13
Hos Gud finns vishet och makt, hos honom finns råd
och förstånd.
*
Ps 66:7
I sin makt härskar han för evigt,
hans ögon vakar över folken.
De upproriska får inte resa sig.
Sela
*
Ps 74:13
Du delade havet med din makt,
du krossade drakarnas huvuden
på vattnet,
*
Ps 86:16
Vänd dig till mig
och förbarma dig över mig.
Ge din makt till din tjänare
och fräls din tjänarinnas son!
*
Ps 96:7
Ge åt Herren , ni folkens släkter,
ge åt Herren ära och makt!
*


Ps 145:11
De ska tala om ditt rikes ära
och förkunna din makt,
*
Ords 18:21
Tungan har makt
över död och liv,
de som gärna brukar den
får äta dess frukt.
*
Jes 40:10
Ja, Herren, Herren kommer
med makt,
hans arm visar sin makt. Se, han har med sig sin lön, hans segerbyte går framför honom.
*
Jes 42:21
Det behagade Herren
för hans rättfärdighets skull att låta sin undervisning
komma till makt och ära.
*
Jer 16:21
Därför vill jag nu låta dem
veta det, denna gång skall jag låta dem känna min hand och min makt. De skall inse
att mitt namn är Herren .























Välkommen tillbaka hit!   /Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar