fredag 4 mars 2016

Fotoblogg: Behov, och bönesvar på dem.En del av alla sätt att få svar på bön: inte alltid som vi tänkt oss. / Answer of prayers.




Om man frågar människor om de vet vad bönesvar är så kan de bli lite fundersamma. MEN, om man gör som vissa gör: Ber, då får man bönesvar om man ber från ett ärligt hjärta och med tro. Hur det kan gå till får du läsa om här nedan:

Fyllda behov:

Man blir faktiskt aldrig förvånad över hur Gud fyller behov. Om vi tar exempel ur aposteln Paulus liv så ser vi att Paulus hade bett Gud om att få komma till Rom och undervisa de troende. När han väl kom dit var det som fånge (Se Apg 28:16).

Han hade bett om Guds beskydd för resan. Det hade han fått- han var tryggt framme, trots misshandel, skeppsbrott, ett giftigt ormbett, frihetsberövande och diverse andra allvarliga svårigheter.



Guds sätt att svara på bön kan visa sig bli helt annorlunda än vad vi själva tänkt oss.

Förvänta dig alltid bönesvar när du ber till Gud, men var beredd på att svaret inte alltid ser ut som du hade tänkt.



                                        *

Ett stilla barnahjärta Man får ej hur som helst, Det går ej utan smärta Att bli så genomfrälst. Det kostar tåreströmmar, Förrän jag helgas så, Att mina drömmar I Jesu ande gå. *E Gustafsson





Sigtuna

Sigtuna



Västerås

Ett bönesvar fick jag i morse, då jag inte visste hur jag skulle göra med en sak som var svår, svaret kom på telefon inom en timma, och saken var löst. Underbart var det!


Välkommen tillbaka hit!   Hälsn Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar