fredag 11 mars 2016

Fotoblogg: Mossiga böcker? Ensam och missförstådd? Det finns EN som ALLTID hör och bryr sig Han har alltid TID./ He always has time


Välkommen /Welcome


Är Moseböckerna mossiga böcker tror du? Javisst är de gamla men de gäller ännu, hela skriften är ju faktiskt Guds ord. Jag vill berätta en sak för dig idag och det är att man kan känna sig ensam och missförstådd och tro att INGEN bryr sig om en. 
Men det är inte sant. Gud har ALLTID TID med oss människor. Men- har man TID med honom?
Femte Mosebok 4:29 talar om något oerhört viktigt för oss alla:

 ”Men ni ska också på nytt börja söka Herren, er Gud, och ni ska finna honom när ni söker honom av hela ert hjärta.”



Denna vers här ovan berättar hur viktigt det är för oss alla att söka Herren, och få av hans kärlek och omtanke och visa råd. Vi kan få hjälp på livets alla områden.

Om vi har det tufft på jobbet, eller inte har något jobb, eller om vi har sjukdom eller en bedrövlig ekonomi, eller kanske ett miserabelt äktenskap….I ALLT är han med oss alla---om man VILL.

Gud kan också ge oss klara och tydliga varningar i livet, för att vi inte ska gå fel eller gå bort från honom. Det är det största felet med Sverige idag: Människor söker inte Gud och det kan vi se på den sekularisering som råder i landet.

Sveriges folk litar hellre på politiker som ljuger dem fulla, och tar ifrån dem deras rättigheter. Varför inte vända sig till en Herre som är god och mäktig i stället? och lova Herrens heliga namn?  Lova och prisa hans namn, ty han är stor!

”Vid Jesu hjärta, där är lugnt, Trots stormarna på jorden; Trots allt som här kan bli mig tungt, Är han min frid dock vorden. Visst brusa djup än här, än där, Men över djupen han mig bär. Vid Jesu hjärta, där är lugnt, Trots stormarna på jorden. /Lina Sandell-Berg/  ….
Jag älskar dig Jesus!

Därför att jag vet att vi har frid i Gud så råder jag dig att söka honom mer och mer tills du vet att du är trygg i hans famn, trots stormarna på jorden! Säg ett ja till honom och du är säker  på din fortsättning.

Tack Jesus för frälsningen!








skogen







Is

Maria Cartoon


Maria Cartoon

Välkommen tillbaka!   /Hälsn Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar