torsdag 10 mars 2016

För GUD är ingenting omöjligt!/ Ingen troendes liv är fullödigt utan daglig bekännelse, lovprisning och bön. Video / For God nothing is impossible For God nothing is impossible




TRO/ Gud ser in i våra hjärtan. Gud hör bön

Har vi tro, ja då ber vi i tro. Gud hör alltid bön från ett ärligt hjärta. Otron får inte ta överhanden i bön. När vi står inför viktiga beslut eller s k omöjliga uppgifter eller erfarenheter, då måste vi komma ihåg något oerhört viktigt: För GUD är ingenting omöjligt!



*Till honom ropade jag med min mun, och lovsång var redan på min tunga. Om jag hade förehaft något orätt i mitt hjärta, så skulle Herren icke höra mig.
Men Gud har hört mig, han har aktat på mitt bönerop. Lovad vare Gud, som icke har förkastat min bön eller vänt ifrån mig sin nåd!* /Ps 66:17-20

När vi erkänner våra synder och felsteg istället för att vägra erkänna dem och göra bättring, visst hör då Gud oss. Vi upphör aldrig att göra misstag eller göra fel, det vet vi, men tror vi på Gud då erkänner vi våra fel och brister. Det kallas ödmjukhet.
Böneropet blir ett erkännande av vår förtröstan på att Gud kommer att förlåta oss och hjälpa oss.

Ingen troendes liv är fullödigt utan daglig bekännelse, lovprisning och bön. Vi kan heller inget gömma för Gud, vare sig det vi tänker eller gör. Psalm 66 är verkligen en psalm att ta lärdom av. Gud hör bön, Gud har all makt, låt oss prisa Herren, för han regerar i evighet. Jag är så tacksam att jag får vara hans barn. Mitt dyrbara liv med honom är värt allt.  /Maria








Kristus är den synliga bilden av den osynlige Guden,  se video







Visst faller det tårar i ett troendeliv- jaa, men det är ofta tårar av glädje i lidande. Ja det låter konstigt men det är sant. Prövningar.




Skön skymning. Jag kommer så väl ihåg den kvällen






Tack för ditt besök här.   Välkommen tillbaka. Hälsn Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar