lördag 12 mars 2016

Fotoblogg: LIVET. Kamp och under. Första dagen som 60-åring. Livet ÄR underbart./ Thank you God for my LIFE

Välkommen/Welcome



Tidigare har jag berättat om min make som drabbades av cancer och som sedan blivit friskskriven, se länk. ...... Ja mycket har skett de senast åren som är som brännmärkt i själ och hjärta! Det skriver jag om på denna sida för att berätta om att under sker. Jag tror att man kan få något att fundera på och ta till sig av texterna.
http://gospel.jesuslever.eu/min-make-frisk-fran-cancer-bonesvar-tack-gode-gud-for-allt-gott-du-ger/
.....men  plötsligt sjuk i annan sjukdom och är nu ( frisk!) under behandling igen. Några ord från de senaste åtta månaderna:





Frisk

Sjuk


Glädje


Frisk men sjuk


Krämpor


Obehag


Tro


Liv


Tro


Bibeln


Gud


Jesus helbrägdagör


Oro


FRÅGOR


Liv


Ledsamheter


Strid


Kamp


Tro


Tålamod


InreTårar


Tro


Hjärtat gråter


Tyckande


Frågande


Tro


Timmar

Dagar

Oro


Tro


Sanningar


TRO


Tro


TRO


TRO


Frågor


Väntar på svar


Gud har svaren


Gud gör under och honom litar vi på. Han är en Mästare, den bäste, den mest kärleksfulle, i alla dagar vänder vi oss till honom, i Tro. Gud är god.




*
Livet ÄR inte lätt, nejdå, men det blir lättare att leva med Gud vid sin sida.

Idag är det första dagen för mig som 60-åring! Tack att jag får leva!












VÄLKOMMEN tillbaka hit!     Hälsn Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar