måndag 28 december 2015

Fotobloggen: Vad kan man ångra innan man dör? länk. VART SKA DU då du dör? Vet du det? En högst viktig fråga. Vad är viktigt

Välkommen/Welcome

LIV eller DÖD. Ja det är allvarliga saker att tala om, eller hur, därför talar man i alla fall väldig lite om just DÖDEN. Jag såg en länk som jag tar med här nu och den handlar om vad man kan ångra i livet, om man ligger för döden. Vad skulle du ångra?
http://land.se/halsa/ny-undersokning-10-saker-vi-inte-vill-angra-pa-dodsbadden/

En dödsbädd är nog så allvarlig att vara med om för de inblandade men att välja att man skulle ha rest mer eller ätit mer eller gjort något annat *viktigt*..??


Livet handlar ju inte om saker vi ska göra eller att vi ska resa eller skaffa prylar, eller? Så tycker inte jag, men du vet säkert vart jag vill komma nu:


Jag och andra som är troende tycker att det  viktigaste i livet är att älska Gud och följa hans ord och ta hand om min själ.. Själen DÖR INTE utan den får leva i himmelen med Jesus (OM man är frälst) eller på ett annat ställe som inte är trevligt alls. Jag vill ta tillfället i akt och säga något som jag tog upp i gårdagens blogg. 



VART SKA DU DÅ DU DÖR?   /Lev så att du lämnar spår efter dig...

Om du inte vet det eller vad som ska ske så kan du läsa i bibeln om att JESUS KRISTUS ger en MÄNNISKA EVIGT LIV (i frälsningen, då man sagt ja till Jesus):  Den skall aldrig någonsin dö, den uppstår efter döden till evigt liv OM den är Frälst, d v s tror på Jesus.

Man kan leva som en huvudlös höna och springa runt som en galning och inte förstå var ens plats är någonstans. HELLRE vill jag vara med Jesus hela livet och sedan EFTER livet, i himmelen!

Det är en mycket allvarlig fråga det där om var man hamnar, och jag kan berätta för dig att om man tror på någon slags 'karma' och tror man blir en fågel eller annat, då ska man söka bena ut frågan och ta reda på vad som är sanning i det jag sagt.



Vi fick lite snö och det är kul! Värre är det för dem i ENGLAND och i USA som drabbats så hårt av oväder, regn m m! Vi har klarat oss mycket bra här på alla vis.










Välkommen tillbaka!   Hälsn f Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar