söndag 27 december 2015

Fotoblogg: Kunskap om början och slutet, Nyss var man barn- Vart ska du? Bort? eller Hem?..där finns inga gatlampor /Foto


Välkommen/welcome

Många undrar över sin sista resa. Många vet vart de ska men många vet inte.  Nyss var man barn, sedan blev man vuxen, men är barn ändå tror jag. Många är vilsna och ledsna barn fast de är vuxna, hur ska de hitta hem? 





Hittar de Gud i sin himmel? Nu tycker du kanske att jag tuggar på om tro igen och det gör jag ju, för jag vill sprida KUNSKAP om dessa frågor, som är så stora.

Det har med tro att göra, ja. Lyssna nedan till Simon som sjunger glad och nöjd, han vet vad han gjort för val i livet. Himmelen. Ja den finns.





Detta kommer att ske:
En dag kommer Jesus för att hämta oss troende HEM, till HIMMELEN.
En sådan vän jag har i Jesus! Han är allt för mig. Tänk att få möta JESUS!
Ps 148:13
De ska prisa Herrens namn,
för endast hans namn är högt,
hans majestät når över jord
och himmel.

Jes 18:4
Ty så har Herren sagt till mig: ”I stillhet skall jag skåda ner från min boning, som solglans glöder från en klar himmel, som molnet släpper ut daggunder skördens hetta.”
Jer 32:17
”O, Herre, Herre , se, du har gjort himmel och jord genom din stora kraft och din uträckta arm. För dig är ingenting omöjligt.
Matt 5:18
Jag säger er sanningen : Innan himmel och jord förgår ska inte en bokstav , inte en prick i lagen förgå, inte förrän allt har skett.
Mark 13:31
Himmel och jord ska förgå, men mina ord ska aldrig förgå.
Apg 17:24
Gud är den som har skapat världen och allt som finns i den. Han som är Herre över himmel och jord bor inte i tempel gjorda av människohand.
Upp 18:20
Gläd dig över den, du himmel och ni heliga och ni apostlar och profeter, för Gud har dömt den och gett er upprättelse.”
Upp 20:11
Och jag såg en stor vit tron och honom som satt på den. För hans ansikte flydde jord och himmel, och det fanns ingen plats för dem.
Upp 21:1
Och jag såg en ny himmel och en ny jord. Den första himlen och den första jorden var borta, och havet fanns inte mer.



Ja det kommer en ny himmel och en ny jord. Den som tror får se det. /Fakta


I Himmelen, den nya, lyser inga gatlampor, det lyser bara av Herrens härlighet!

Det vi tycker är vackert här och gärna fotograferar är bara en schimär, det är egentligen inte vackert alls. Med andra mått mätt...


Där ska en gång ALLA tårar torkas bort.



Där finns inga moln på himmelen, bara LJUS.


Hjärtan av sten bor inte där.

Välkommen igen, Hälsn Maria


Vill du veta mer om ovanstående så återkom, fråga gärna... eller läs mer på http://gospel.jesuslever.eu/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar