fredag 11 december 2015

Fotoblogg: At the thelm. Vid rodret han står. Han säger: Min nåd är dig nog. /Foto Maria


Välkommen/Welcome


Vid rodret


Han står vid rodret, jag känner lugn.
Ute i mörker och kylande dimma, jag ser hans ljus.
Jag lutar mig emot den ende som styrka ger.
Han står vid rodret i varje minut av livets kamper.
Därför är jag trygg.
Prövningar får vi möta....
Han säger: Min nåd är dig nog.

//
Copyright Maria



Det är väl att man har en som alltid står bakom en i livets alla skeden. Så som världen ser ut idag är det verkligen nödvändigt att lära känna den ende som kan rädda en från allt ont, även om man dör så kommer man till rätt ställe: Guds himmel.

Ute på livets resa kan det verkligen vara mörkt och stormigt hav, men lugnet finns, jag fann det efter stormande vågor. I am saved.



Det finns ljus, det finns glädje.


I varje mörker finns ljuset, och hur mörkt det än ser ut kan man se en lösning. Jag fick syn på ljuset och fruktar inte mer. Han går bredvid mig. Vem då? Jesus så klart..


Jag önskar dig en trevlig och fin helg! Välkommen hit igen!
/Maria



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar