torsdag 5 november 2015

LIVET. Mitt 'riktiga' jag...Jag har kämpat striden (ja många sådana) :He peleado la batalla / NU



Välkommen/ Welcome

Fotodag? ja, i tankarna, för idag gick jag ut utan kameran,vände en gång för att hämta den men orkade inte, ville vila mina muskler, de få som är kvar.
Just nu sitter jag och lyssnar på kristen musik på spanska, och förstår några ord. Dagen är mulen men ute var det härligt! Jag gick som ett barn i lövhögarna och letade ekollon för att göra något med. Hittade inga men fick med mig vissna växter som jag ska fotografera, som du kanske får se här nedan, och lite löv.



'Armar' eller grenar...


LIVET.  Mitt 'riktiga' jag...Jag har kämpat striden (ja många sådana) :He peleado la batalla

Livet är ju som en almanacka, har du tänkt på det. Det sköna ljusa vackra kontrasterar mot det hårda mörka och vissna, som man kan uppleva i livet, En del får bara uppleva endera sorten och det är väl att jag upplevt allt möjligt gott också, innan elände och värk blev en följeslagare. Ju dåligare man blir desto mer kämpar man och har man en tro på Gud så tror man på läkedom hur dåligt det än ser ut. Jag prisar hans namn.
Nada me apartará-  Ingenting kommer att skilja mig från hans kärlek






Älskade löv


När min man hade cancer för ett år sedan och gick på cellgifter och var så jättesjuk vid denna tiden, då var sanningen hård att bita i, men han blev frisk och han är en underbar människa som ingen i familjen kunde tänka sig att mista.
Gud gjorde under och han gör det varje dag! Så nedgången som han var och som han bet ihop och till och med hjälpte mig på alla sätt han bara kunde. Livshistorier har vi alla, en del glada och en del mindre glada.

Jag hade inte tänkt att skriva sådant här idag, men du förstår, jag fotograferar inte bara utan jag, (som de flesta) har både ett förflutet och ett NU.



Livet är skönt men mycket plågsamt tycker jag!  - Canto Aleluya= Sjung Halleluja!  Det kan jag göra både med glädje och med tårar. Sjunga halleluja-  ja det är mitt riktiga jag, inte bara lever jag som en fotograferande Maria med värk.




I alla livets omständigheter behöver man ledning och tröst och glädje, i vilken ordning det nu kan vara.  - Jag har kämpat striden :He peleado la batalla

Jag önskar dig allt gott, och välkommen hit igen!   Hälsn Maria



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar