onsdag 4 november 2015

Behöver du kanske bostadsanpassning? Det gjorde jag och fick det. Arbetsterapeut /Höstbilder och fint väder!

Välkommen/Welcome

Idag var jag uppe med tuppen för att hantverkare kom och jämnade ut steget på balkongen och satte en trätrall där i stället, vilket blev mycket bra. Nu behöver jag inte vara rädd för att ramla. Vi fick också tagit bort trösklar som var för höga till rummen. Så det gick denna dagen till och jag hann faktiskt med en höstpromenad.

Det är skönt att ha fått bostadsanpassning då man har kroppsliga problem och det kanske fler personer skulle ha men inte vet om att de kan få. Ring till kommunen om du känner att det är något i din bostad som behöver förändras på grund av sjukdom. Du kommer då att få en arbetsterapeut som undersöker din sjukdomssituation. För mig/oss har det gått så bra och är till mycket stor hjälp det vi fått gjort.

Såhär var det för ett år sedan vid Björnö badplats:




Vackra björklöv idag:




Gatubild




Mina pelargonier fick ansas och mådde så bra efter vatten och omvårdnad, det behövdes inför vintern



De blommar så fint




Björkar är ett av mina favoritträd



Vackra häckar är klippta och lyser upp gatubilden




En speciell stund idag




2014


TACK  för att du har tittat!   Välkommen igen i morgon!   Hälsn Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar