fredag 6 november 2015

När slutar man vara amatörfotograf? Fotonörd. Höstlikt och lite ruggigt ute,men går en runda / Bild fr den 8 Maj. Trevlig helg!

Välkommen /Welcome

Om man är fotonörd så har man ju nästan alltid kameran med sig. En fråga jag har funderat överär: När slutar man att vara amatörfotograf? Är det någon som vet svaret? De flesta brukar säga att om man har mobil eller systemkamera eller vad man nu har att fotografera med så är det 'seendet' som gäller. Vad säger du?
När slutar man alltså vara amatör? Är det då man skaffat 'värsting kameran' eller vad? Man utvecklas ju allteftersom om man har intresse?

Jag gillar i alla fall foto och jag vill vidare och kunna mera. Säger du samma sak? Jag trodde inte jag skulle få en bra o fin kamera, det tog tid men se det kom en till mig. Och då tänker man snart: man vill ha mer. Kanske blir det så..

Idag var det mulet och ruggigt men jag gick en runda och resultatet blev lite blandat idag, men roligt är det och de små barnen frågar sina föräldrar: VAD gör hon?  Svar: Fotograferar. Fråga: vad är det?

Många barn får man kontakt med och det är roligt att prata om lite av varje med dem liksom med hundägare, och ibland får man en bild av en liten eller stor hund.
Slutpratat?

Vid skolan hemmavid var det verkligen fullt av löv på många ställen



Inga barn fanns ute vid gungorna på lekplatsen


Höstlikt


Uteväxterna är snart täckta av löv




Gatlyktorna tänds allt tidigare på eftermiddagarna




 Man möts i livet av att ta olika steg, en del är svårare än andra och högre att nå. Det är bra att ta ett steg i taget har jag lärt mig.



Dessa tallar är verkligen höga och man kan känna sig liten då man står nedanför.




För mig handlar hösten och vintern oerhört mycket att fotografera träd, det är bland det roligaste, de är så vackra.



Svart-vitt är roligt, även kallat Black-and-White---- på fackspråk? :)


Detta var lite av min fotorunda idag och här kommer en blomma till dig:  Den 8 Maj togs denna bild:



Tack för idag!  Välkommen igen!!  Hälsn Maria



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar