torsdag 26 november 2015

Fotobloggen: Sådan är HAN. Xtra- hjälp. Fibromyalgi. Tacksamhet /Foton Maria

Välkommen /Welcome

Sådan är han, han är ingen grinig och sur gubbe

Det är så länge sedan jag fick fibromyalgi och andra sjukdomar och idag snubblade jag över en dikt som jag skrev för många år sedan, kanske du vill läsa den- om tacksamhet och glädje som trots allt finns i sjukdomen- eftersom jag är en troende så får jag Xtra-hjälp:






 ...Skratt och leenden som får mig att rysa av välbehag. Nej, han är ingen grinig farbror, han älskar att se oss le, och han ler med oss.

Det är så underbart att veta och se i det inre att han ler då jag kämpar på i vardagen.Han ler då jag
glömmer viktiga saker, och han påminner mig då. Han ler då jag pratar baklänges, och han undrar: VAD
menar hon? Han ler då han ser mig njuta av mina krasseblommor som fortfarande blommar i starka
sommarfärger. Han ler stort då han ser mig sitta och njuta av en härlig gospel (som jag gör just nu) för han vet ju att jag älskar musik. Han ler då han ser mig sätta fram maten på bordet och be min bordsbön.Han ler så gott och hjärtligt då jag inte kan öppna tanklocket och han ler då jag ibland undrar vad som är gas och bromspedal , ja han känner ju till min fibromyalgi, och han tänker nog överraska mig med ett
helande, att jag får  bli frisk.




Han skrattar stort då jag blandar ihop saker och ting och allt blir en röra, och tänker, ja hon är ju som hon är...Han ser med så mjuka kärleksfulla ögon på mig då jag knäpper mina händer flera ggr om dagen och ber en bön för en vän. Be mer , säger han, för han vet ju hur glad jag blir över bönesvaren...Han är den som får mitt hjärta att sjunga av glädje. Han är aldrig sur och tvär, och han har alltid tid med mig. Han har inte stängt för lunch, eller sätter upp en text med "Semester" eller säger att jag är dum eller frågvis. Nej, han säger varje dag: Jag älskar dig.Sådan är han, min Jesus. Alltid närvarande och levande.  /Maria 

värme


i skogen


den röda rosen



Träd


Promenaden


DU är mycket välkommen hit igen!   Hälsn Maria



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar