tisdag 28 juni 2016

Klaga på handikappade och/ eller sjuka människor? Var glad du som är frisk. Se gärna Kanal TLC om plågade människor: Born like me




Man kan klaga för småsaker... människor är ju sådana?.... det finns människor som har hemska åkommor/sjukdomar, missbildningar och annat som ger dem fasor i livet.
Ett program som går på  kanalen TLC är lärorikt och utbildande.
Det handlar om människor, barn, unga, äldre..som har sjukdomar eller missbildningar som de inte kan hjälpa och som har gett dem svåra sår.

Det skadar inte att titta på det där och röras i sitt hjärta av hur andra människor har det.
Jag är handikappad på grund av värk, men det syns inte så mycket för jag maskerar det ganska väl, säger man.

Men om man har de problem som en del har som INTE ALLS går att maskera eller dölja så måste det vara hemskt att leva med. Man har olika svårigheter på olika vis. Men det kostar på att vara annorlunda, vad det än är man lider utav.
Jag lider av mycket men har det ändå relativt lindrigt om jag jämför med andra och deras problem, men..det räcker till för mig det jag drabbats utav.

SÅ jag vill säga, se gärna på TLC om 

Born Like Me Tisdagar 21.00

*

***************  Den fina trappan du ser på bilden är omöjlig för mig att ta mig uppför eller nedför. 

Tänkte pröva idag men vågade inte, varken 

upp eller ner kommer jag, det är att gå 

baklänges nedför och det har jag gjort i tre 

år så jag har fått nog.


Att gå på plan mark är lite lättare men man får se upp var man sätter fötterna, en grop och det är kört. Människor blir lite irriterade över att jag går på gatan emellanåt.



Jag får nöja mig med att fotografera de där skönheterna.



Man kan vila då man fotograferar. Men stående.





Hängrosor  är vackra...




Man skulle kunna undersöka en fin sten eller sitta på den, men jag kommer varken ner  eller upp.  Då kan man bli liggande några veckor.



Man vill plocka blommor men denna sommaren går det inte att göra det, jag kan inte böja mig längre.

Så...det är allvarligt läge, och i det läge jag är finns det bara Gud som kan hjälpa mig. Och det LITAR jag på till 100%, jag böjer mig ner för honom i anden, i kärlek.




Välkommen tillbaka hit.  /Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar