onsdag 15 juni 2016

HAR cyklister inga ringklockor på sina cyklar?? Du skrämmer mig- Plinga!! / cyclists, sharpening




En fråga som jag ställer mig så gott som varje dag det är: HAR cyklister inga ringklockor och har de företräde över en gående??  FÅR de fara fram hur som helst i vilken fart som helst?
Jag är så trött på dem som inte tänker sig för utan kommer med sina ljudlösa cyklar och svischar förbi!

De måste kunna tänka sig att det finns barn som kan springa ut framför dem eller t ex lite handikappade människor som kan ha fel på balansen och värk, och inte går helt rakt fram  utan kan vingla åt sidorna. 

Sådana problem har jag och nästan varje dag är jag på väg att bli påkörd av de cyklister som inte kan tänka sig att det kan vara något hinder på vägen! T ex är JAG ett hinder på vägen. Nu har jag tröttnat på att de far fram som racerbilar!

De skrattar åt mig då jag ropar; Plinga då!!

Vadå, jag har väl rätt att vistas som gående på en promenad och cykelväg, eller???
SKÄRP dig du som kommer farande utan att tänka dig för, vem du nu är. Det kan sluta illa med en sådan fart! Det finns inget folkvett alls längre.
*

Dagens foton






































/Välkommen tillbaka hit /Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar