onsdag 18 maj 2016

Ett annat evangelium än det sanna. Låt sinnet förnyas och gå inte fel. /let mind renew with God







Nu fungerar det ju inte riktigt så som det var tänkt från början bland de troende.... för nu är det väldigt ofta pastorer och andra som leder folk , men de leder ofta kroppen fel, för de leds inte själva av enbart Jesus, utan många gånger  av själviskhet och penningar och ger också ofta ut ett annat evangelium till människor än det som finns i bibeln.

Om man låter sitt sinne förnyas så slipper man gå fel vägar.
Om man låter sitt sinne förnyas så lever man efter Guds ord och ledning och då kommer man rätt. Har man tänkt på det? Läs gärna här på sidan om avfallet i kristenheten, det är bäst att vakna nu för tiden är kort, och man måste tänka på vad Guds ord verkligen säger i dessa tider.

Min dag den tillhör Jesus
Min kropp, min själ, mitt allt. Han köpte mig, min Herre god, Och priset var hans dyra blod. Min dag den tillhör Jesus, Min kropp, min själ, mitt allt. / P O

*

I Romarbrevet kapitel 12 skriver Paulus om hur kristna skall leva, och han använder kroppen som ett exempel på hur vi troende kan/Möjligen/ fungera tillsammans. De olika kroppsfunktionerna styrs av hjärnan, och de troende ska följa de signaler som utgår från Kristus och ställa sig under hans auktoritet. Se 1 Kor 12:12-31; Ef 4:1-16.

Rom 12:4  Ty såsom vi i en och samma kropp hava många lemmar, men alla lemmarna icke hava samma förrättning,
Rom 12:5  så utgöra ock vi, fastän många, en enda kropp i Kristus, men var för sig äro vi lemmar, varandra till tjänst.































Välkommen tillbaka hit!   /Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar