torsdag 21 april 2016

Fotobloggen: Begravning. Att flytta hem. Blott en afton bor jag här. Där bor ej döden. /Funeral

Välkommen / Welcome



Att komma till Gud, ja det är stort. Jag var på begravning idag och det var en mycket fin stund. Den som begravdes var ju redan hos Gud, personen hade flyttat hem.  Därför att jag kände personen väl så vet jag att den frälsningen vi frälsta har  fått den håller att leva på och den håller ända vägen hem, om man vill rätta sig efter Gud och lyda honom och älska honom av hela sitt hjärta, och det vill jag göra. Gud omsluter en människa på alla sidor och håller oss i sin famn. Några sånger som sjöngs idag: Se videos. Den som tror på Sonen har evigt liv. Ta ställning om tro.



Som när ett barn kommer hem/Text och musik Göte Strandsjö
 / Du omsluter mig











'I Guds stad gråter ingen.Där bor ej döden.  Blott en afton bor jag här'.




Joh 3:36 Den som tror på Sonen har evigt liv. Den som inte lyder Sonen ska inte se livet, utan Guds vrede blir kvar över honom.”

Matt 22:37
Han svarade: ” Du ska älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela ditt förstånd.
Hebr 3:12
Bröder, se till att ingen av er har ett ont och trolöst hjärta så att han avfaller från den levande Guden.
Ords 8:35 
Ty den som finner mig finner livet och får nåd från Herren .
Matt 7:14 Men den port är trång och den väg är smal som leder till livet, och det är få som finner den.



























Maria




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar