onsdag 20 april 2016

Fotoblogg: Klockans visare..tiden visar oss den sena timmen. 'Ingen tid gives mer' / The time is short



Välkommen/Welcome

Många sekunder och minuter går till sådant vi inte skulle eller borde göra. Klockans visare visar oss egentligen hur sen timmen är.
I bön borde människor vara och verkligen ge sina hjärtan till Gud.  Men man har inte tid. Klockan tickar hemtrevligt men hur många tänker på att tiden står inför ett slut.

Är det någon som vet allt om tiden  så är det Gud. Han har ju skapat allt och alla Läs t ex 1 Mos och Johannes evangelium. Jodå som sagt, Gud har koll på tiden, men människan med alla sina klockor och ticktack man vet inte när tiden är inne. Gud vet exakt när Jesus kommer tillbaka, men människor förstår inte hur sent det är.

Jag hade en syn för cirka ett år sedan och då såg jag hur himmelen färgades i blå och turkos vågor och mitt i dessa vågor fanns en TEXT: Ingen tid gives mer.  Ja så stod det. Jag var ganska omtumlad över detta och jag vet att  så kommer det en gång att vara och den som är en troende kommer att förstå att slutet just kommer.



Foto Maria



*

Ps 93:2
Din tron är fast grundad från fordom tid, du är från evighet.
Ps 111:9
Han har sänt sitt folk förlossning och grundat sitt förbund för evig tid. Hans namn är heligt och inger fruktan.
Pred 3:17
Då tänkte jag: Både den rättfärdige och den ogudaktige skall Gud döma. Det finns en tid för allt som sker och allt som görs.
Matt 24:22
Och om inte den tiden förkortades, skulle ingen människa bli frälst. Men för de utvaldas skull kommer den tiden att förkortas.
























Havtorn




















Välkommen tillbaka hit!


/Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar