onsdag 30 mars 2016

Fotobloggen: Tankar 1-2, Avgudar, vad är det? Den nya tiden: politiken är det viktigaste, men inte LIVET. / IDOLS and NWO





Det finns mycket att fundera över, och något jag ägnar mycket åt är ju att skriva om tro, vissa gillar det jag skriver och andra tror att jag är fullkomligt knäpp. Jaja, det är sådant man får ta att man inte räknas som klok. Men, jag är på väg hemåt. Och om det kan du läsa här nedan.  ..och lite till:-)

Tankar1:

Eftersom jag vet vem som skapat mig, så känner jag en djup kärlek och respekt för honom.
Eftersom jag vet vem som ger mitt liv mening så följer jag honom.
Hopp och trygghet finns i honom och det är Gud.
Han har makten över min framtid.

Jesaja säger: ”Vilka dårar de är, som gör sig bilder av hjälplösa avgudar.”
Ja man tillber all slags statyer eller idoler, man tatuerar in deras namn på sin kropp, men man lämnar Gud därhän, man bryr sig inte om att ta reda på om han finns.



Gud vill att vi ska tjäna honom, som är vår skapare (Jes 17:7; 40:28; 43:15; 45:9……..)
Avgudadyrkare gör motsatsen. De tjänar o tillber något de själva tillverkat.
En avgud kan inte skapa något och inte heller friköpa oss från synd.

 /Maria









Tankar 2:

Man har hört och hör, att ofrälsta liknar det vid en saga att de frälsta säger de ska mötas i en ny tid i en ny värld- i himmelen.
Man talade mycket om sådant förr, och man sade: Jesus kommer snart! Och man skrev detta på plank och andra ställen; Det kunde man kalla vid den tidens Graffitti.

Jesus kommer snart. Ja det tror jag faktiskt att han gör.

Men människor skrattar faktiskt åt det och politiken är ju det viktigaste, man säger att länder skall demokratiseras och kristendomen skall bort. Se vad som sker idag. NWO- den nya världsordningen har redan börjat, har man märkt det? googla gärna på NWO.

Framöver kommer man inte att kunna säga att Jesus lever- vi skall inte få ha någon tro på Gud, inte den frälstes Gud, men gärna någon annan som man kallar vid sådant namn.

Men min Far, han är min Far- det kan ingen ändra på.


*Det går hemåt, fastän molnen solen döljer Och fast stigen understundom synes svår. Det går hemåt, när blott Mästaren jag följer. Det min glädje är att vandra i hans spår.*

Lärjungarna gick i Jesu fotspår och vi har fått möjligheten att växa till och likna Jesus. Det är underbart.



*Det går hemåt, fastän resan är besvärlig, Och fast ofta jag hör motgångsstormar gny. Han är nära- Mästaren, så hög och härlig, Och till honom i all fara får jag fly.*/N C/








Våren är snart här med värme.

Välkommen tillbaka!  Hälsn Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar