söndag 6 mars 2016

Fotobloggen: Orden är vägvisare och vi slipper sitta i bojor, vi är FRIA. Lagen befriar och beskyddar den troende /When we get a faith, we become free in Christ.




Jag är så glad att jag är fri. Jag har en vägvisare. Beskydd och kärlek är min vardag, och tro lever jag utav. Nedan förklarar jag vad FRIHET är. Att vara utan bojorna som fängslar en människa. Läs texten om FRIHET:

Det blommar i mitt kök:


Guds lag/ord är en vägvisare för oss, Guds lag är en lag som befriar oss och beskyddar oss och som ger oss förstånd, glädje och ljus på vår stig och vandring..
MEN människor tror att när man säger att man älskar Gud så gör man det av ”tvång”- nej så är det ju inte, man älskar honom för att man lärt känna honom och respekterar honom som den Fader han är. Kärleksfull och rättvis och god. Nedan ser du en del bibelverser som är nyttiga att läsa, det finns många fler men här handlar det om att bli ren i sitt hjärta och att tjäna Gud. 

Gud sätter inga BOJOR runt vår händer och fötter, utan han befriar oss från de BOJOR vi haft i vårt otroende liv! När vi får en tro blir vi FRIA i KRISTUS. Tänk till om det en stund och läs bibelverserna som pekar på att bli fri och ren och få en uppgift i Guds rike.

Gud varnar oss för faror som vi annars skulle gå in i utan att tänka så långt eller för andra vidriga saker som kunde ske oss.  Gud visar oss på vägen som är framkomlig och inte störtar ner i FÖRDÄRVET! När vi sagt ett JA till Jesus och Frälsningen kan vi  börja vandra den spännande och härliga men svåra vägen tillsammans med Gud.
*


Ps 19:10
HERRENS fruktan är ren, den består i evighet. HERRENS domslut är sanna, de är alla rättfärdiga.
Ps 19:11
De är dyrbarare än guld, än mängder av fint guld. De är sötare än honung, än renaste honung.
Ps 24:4
Den som har oskyldiga händer och rent hjärta, den som inte vänder sin själ till lögn och inte svär falskt.
Ps 51:4
Två mig ren från min missgärning, rena mig från min synd.
Ps 51:9
Rena mig med isop, så att jag blir ren, två mig så att jag blir vitare än snö.
Ps 51:12
Skapa i mig, Gud, ett rent hjärta och ge mig på nytt en frimodig ande.
Ords 16:2
En mans vägar är rena i hans egna ögon, men HERREN är den som prövar andarna.
Ords 20:9
Vem kan säga: ”Jag har bevarat mitt hjärta rent, jag är fri från synd”?
Ords 21:8
Krokig väg går syndfull man, den rene går rakt fram.
Jes 1:25
Jag skall vända min hand mot dig och rensa bort ditt slagg som med lut och skaffa bort all din oädla malm.
Jer 33:8
Jag skall rena dem från all den missgärning de har begått mot mig och förlåta dem alla deras missgärningar, genom vilka de har syndat mot mig och avfallit från mig.
Hes 5:11
Så sant jag lever, säger Herren, HERREN: Därför att du har orenat min helgedom med alla dina vidrigheter och alla dina avgudar, skall jag rensa bort dig. Jag skall inte visa skonsamhet eller medlidande
2 Kor 7:1
Då vi alltså har dessa löften, mina älskade, så låt oss rena oss från all besmittelse från kött och ande och i gudsfruktan fullborda vår helgelse.
2 Kor 11:3
Men jag är rädd för att liksom ormen med sin list bedrog Eva, så skall också era sinnen fördärvas och vändas bort från den uppriktiga och rena troheten mot Kristus.



*

Det är sådan stor, avsevärd skillnad på IS / och Islam, och en levande tro på Jesus Kristus, frälsaren. Det som sker i världen nu är så makabert och galet så man vet inte vad man skall säga, jag kan bara säga att det är helt sjuka saker som sker. Ser du hur världen är? Förstår du vad Gud vill med dig och ditt liv? Ser du hur kristna o andra får sätta livet till? Ser du hur bibelns profetior blir sanna och hur eländet eskalerar? Förstår du att Gud är vred över att man använder hans namn på fel vis och att man inte vill veta av hans kärlek, då man lever som man vill för att det går en farsot av snusk och orättfärdighet och våld av olika slag över världen/jorden! Det finns bara EN GUD, Himmelen och jordens skapare.




                      

















Välkommen tillbaka hit!  /Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar