fredag 18 mars 2016

Fotobloggen: Motsatser och kontraster kan du läsa om här, och här gäller det vad tro är och INTE ÄR. Tack för livet/ What is Faith and what is Not Faith?


Välkommen/Welcome

Ett brev av kontraster nämner jag här. Det är typiskt av Aposteln Johannes att beskriva något genom att också belysa dess motsats. Han visar inte bara vad verklig tro är utan också vad det inte är. Några exempel på detta:




1. Ljus och mörker  Kap 1:5

2. Nya bud och gamla bud  kap 2:7-8

3. Att älska Gud eller världen  Kap 2:15-16

4. Kristus och Antikrist  Kap 2:18

5. Sant och falskt  Kap 2:20-21

6. Guds barn och Satans barn  Kap 3:1-10

7. Evigt liv och evig död  Kap 3:14

8. Kärlek och hat Kap 3:15-16

9. Sann och falsk undervisning  Kap 4:1-3

10.Kärlek och fruktan  Kap 4:18-19

11.Att ha liv eller inte ha liv  Kap 5:11-12

Detta läser du om i 1 Johannes brev i bibeln












Tack! till Skaparen av Livet
Aftonbön... När nattens mörker Bildar mönster av morgondagens glädje lägger jag mig ned i
trygghet.  
I mörkret ber jag stilla min aftonbön som samtidigt blir en morgonbön och Ett Ödmjukt Tack till

Skaparen av Livet.











(Apostel = Sändebud)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar