söndag 27 mars 2016

Fotobloggen: Inga kedjor, jag är FRI ! Ropa ut frihet för de fångna. / I'm FREE, I'm not in chains


Välkommen/Welcome


Vad är frihet och vad är fångenskap? Det kan du läsa om här nedan, för det är många många miljoner människor som inte ÄR FRIA, men de tror det för de har allt och kan göra allt de vill, men de sitter fast i världen och gör som världen tycker. Människor är fångar i religioner och andra slags fasor och vet inte vad sanning är, Rädsla fångar många.Människor är slavar under pengar och mycket mer.

Jag är fri, för jag följer Jesus och jag följer hans ord för människan.Han gav mig ett förkrossat hjärta och Ande, för att kunna ropa ut frihet för de fångna, för de bundna. Jag är innerligt tacksam för att Jesus frälste mig och visade mig ett annorlunda sätt att leva på: För och Med honom. En gång var jag en slav men sedan länge är jag FRI, ända in i evigheten.

Ps 68:7
en Gud som ger de ensamma ett hem och de fångna frihet och lycka. Men de upproriska måste bo i en öken.

Jes 61:1 Herrens, Herrens Ande är över mig, ty Herren har smort mig till att predika glädjens budskap för de ödmjuka. Han har sänt mig att förbinda dem som har ett förkrossat hjärta, att ropa ut frihet för de fångna och befrielse för de bundna,

Luk 4:18 Herrens Ande är över mig, ty han har smort mig till att predika glädjens budskap för de fattiga. Han har sänt mig för att ropa ut frihet för de fångna och syn för de blinda, för att ge de betryckta frihet

Rom 8:21  att också skapelsen skall befrias från sitt slaveri under förgängelsen och nå fram till Guds barns härliga frihet.


chains




2 Kor 3:17 Herren är Anden, och där Herrens Ande är, där är frihet.

Gal 2:4 Hade det berott på de falska bröder som smugit sig in, skulle han ha blivit tvungen till det. De hade nästlat sig in för att spionera på den frihet vi har i Kristus Jesus och göra oss till slavar.

Gal 5:1 Till denna frihet har Kristus gjort oss fria. Stå därför fasta och låt er inte på nytt tvingas in under slavoket.

Gal 5:13 Ni är kallade till frihet, bröder. Använd bara inte friheten så att den onda naturen får något tillfälle, utan tjäna varandra i kärlek.

2 Pet 2:19 De lovar dem frihet men är själva slavar under fördärvet, ty det man besegras av är man slav under.

Pensé

Orkidé





Shell


Light







Springtime colours






Välkommen hit till sidan igen!   Hälsn  Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar