måndag 18 januari 2016

Fotobloggen: Trofast i allt. Därför är jag alltid trygg i livet- Livsviktigt.


Välkommen/Welcome

Trofast i alla lägen.....


Jag har fått väldigt mycket gott, om det skriver jag här för den som vill veta. Mycket gott har jag fått- jag har fått livet och jag har fått det levande vattnet...........


Du styrker mig hur än livet är.
Du leder mig på vägen som bär.
Du öppnar mitt inre,
Jag ser din strålglans i mitt liv.
Du har byggt en väg rakt in i evigheten, På den vägen får jag gå.
Vad du har gjort för mig, kan ingen annan göra.
Du styrker mig, så att jag går rätt.
Kärleksgåvan från ditt liv skall alltid prägla mig.
Tack Jesus.
*

*Kärlek
Han är trofast i alla lägen
Han ser mig och hör mig alltid.
Han tröstar då tårar faller, och vägen är svår.
Han säger aldrig: Håll tyst.
Han säger däremot alltid till mig:
Jag älskar dig
Därför är jag alltid trygg.
Jag viskar tillbaka:
Jag älskar dig Jesus.
*copyright Maria


För mig är det inga konstigheter att skriva om tro, det har jag gjort i 21 år, och jag tänkte fortsätta..det går så bra så. Men det som är klurigt, det är att få människor att tycka om raderna. Inte alla vill tycka om orden, men de finns där i alla fall.
För mig är tro livsviktigt, lika viktigt och mer än att dricka vatten, för TRO är LIVETS Vatten, det strömmar i mitt inre av levande vatten, det vill säga: Guds ord, kan jag inte leva utan.














Ja, våren är välkommen! En sådan vacker årstid.

Välkommen tillbaka hit!
Hälsn Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar