söndag 10 januari 2016

Fotoblogg: Läkedom, människor går så trötta omkring.Evigt liv. /Bönesvar.

Välkommen /Welcome


Läkedom

.....människor går så trötta omkring.



Då har jag en sak jag vill säga om det:

Han vill läka sargade själar och läka sjuka kroppar. Han vill ge evigt liv till den som kommer till tro på honom.
Han vill ge glädje och kunskap och tro till oss alla.
Han vill ge oss allt om vi bara säger ett Ja till honom.
Han giver och giver och giver igen, han är kärleken.
Människor går så trötta omkring, och vet inte var de ska söka Efter frid.
Han har allt att ge, och hans famn är till för alla.
Hans sargade kropp, var ett offer, för oss alla.Hans namn är JESUS.
*
Man kanske har ett halmstrå, ett ljus, men, som kan försvinna som en såpbubbla, se ovan. Men det finns alltid en räddning. Se nästa text:


Vi är små... ...så många bönesvar... 

När jag väntar mig något, sträcker jag mig emot Gud 
När jag tror att något särskilt ska ske, tackar jag honom 
När jag vet att det skall ske som jag väntar på,
Höjer jag blicken och tackar min Far,
För han känner mig och han har omsorg.
Han vet vad jag behöver och han är inte sen att svara.
När du behöver någon och något utanför dig
själv,
Är han den rätte att gå till, För han älskar dig och oss alla
Vi är små, men han är stor. 



Det är kallt därute av många orsaker men det finns EN som finns för ALLA: Jesus. Felet med att inte finna honom är att man förnekar honom och tror inte att han finns- men det gör han, här och nu.

Ha inte din inre boning som ett ruckel utan städa och gör fint därinne så att friden infinner sig



Längtar du efter sol och värme? det kommer snart en vår


Välkommen tillbaka hit,  Hälsn Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar