torsdag 14 januari 2016

Fotoblogg: Gluten-celiaki och Mejerifritt liv, SE BOK. Recept. Gluten och mjölk är källan till moderna sjukdomar.


Är DU glutenintolerant (har celiaki) och 


mjölkproteinallergi /eller laktosintolerant? 


LÄS HÄR:  


från:

Handboken för ett gluten och mejerifritt liv nu i uppdaterad version!

Gluten den stora sjukdomsalstraren  Gluten och mjölk är källan till moderna sjukdomar - 1 dag sedan
Nyuppdaterad december 2015! En viktig liten bok som handledning om man är intolerant, har matallergier eller ska lägga om sin kost. Fällorna på vägen är många och de man minst anar. Denna lilla handbok tar upp vad man bör se upp med när man handlar, äter ute eller åker utomlands, passar perfekt att ha med i innerfickan eller handväskan. Boken innehåller även många fina gluten och mejerifria recept på bröd, pålägg, frukostar, middagar, mellanmål och kaffetillbehör som kakor och tårtor till lite mer festliga tillfällen. Ska du utomlands finns en översättning på flera språk längst ba... mer »

http://www.matklubben.nu/recept/gluten-_och_laktosfria_morotsbullar_31238.html#.VpfJLlKKJQh

Ni vet väl att det är skillnad på Mjölkproteinallergi och laktosintolerans?? Det är en stor skillnad!!


Jag har själv dessa sjukdomar och jag skall köpa denna bok för att lära mig mer och ha kunna ha med mig boken då jag åker iväg, recept kan man inte få för många utav så denna bok är välkommen!












Det kalla vädret fortsätter..... Ha det så bra och välkommen igen! Hälsn M


























































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar