lördag 5 december 2015

Skönhetsideal/Människofruktan /Foto Maria


Välkommen/Welcome


Skönhet och skönhetsideal, vad är det? 
Människofruktan?



Vem är skönast i riket?

Du? Jag?

Ja varför inte….. MEN ! Vem bestämmer vem som är den skönaste, finaste, snyggaste?

Jag anser inte att det finns något sådant ord som stämmer,för jag tycker inte att detta är en speciellt viktig fråga.

Men; jag tar upp det ändå, eftersom så många blir vilseförda av resonemanget av alla stilbildare och skönhetsdrottningar och alla ”gör-om-mig” -program.

Att göra en operation för att rätta till ett fel som kommit av en olycka eller dylikt då tycker jag det är ok att rätta till det, men när ungdomar i 18-20årsåldern får plastikoperationer i present och måste till vilket pris som helst göra om sig, för att DUGA,då blir jag riktigt sur.

Ja det är väl höjden av själviskhet och dålig självkänsla.

Varför kan vi inte ha ett samhälle där ingen klagar på någons öron, ben, hår, bröst eller liknande?

I Bibeln, nämns aldrig en kvinnas utseende som något man måste sträva efter.



I Bibeln nämns kvinnan som en oerhört duktig husmor, moder och den som sköter allt så bra som det bara är möjligt.

Vi borde inspireras av att vara skötsamma, fridfulla, behagliga,och strunta i om vi inte har senaste modet eller senaste frisyren.

Vi är Guds skapelser, och för honom är vi mer än underbara.Det skulle aldrig falla mig in att ändra på mig eller köpa något för att någon annan anser att jag är ful, eller på något annat sätt inte passar in. No way!


Smultron så goda


Jag är som jag är, och jag tycker att det är bra om jag kan vara kärleksfull, god emot andra och beredd att rycka in då någon har det svårt.

Så tycker jag!
Välkomna att titta in här igen!/Maria



Rosor




Höst



Höst




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar