tisdag 8 december 2015

Fotobloggen: Äktenskap från A - till Ö. Foto Maria



ÄKTENSKAP --från A-Ö

Jag tycker att ett äktenskap skall innehålla....det som står här nedan och jag vill påpeka att detta är mina egna reflexioner och erfarenheter.

Absolut trohet... Allvar... Bibeln... Bönestunder..Barnslighet.. Delaktighet.. Diskussion..Drömmar...
Erfarenhet...Förlåtelse...Frågor... Ensamhet...Gemenskap... Glädje.. Gud...Gråt.. Hjälpsamhet..



Harmoni.. Intuition.. Icke skiljbara.. Jesus... Jubel... Kramar... Kravlöshet.. Leenden.. Mjukhet..
Musik...Närhet.. Nykterhet.. Optimism.. Omsorg... Positivitet.. Redbarhet...Respekt... Renhet...



Sammanfogade... Stimulans... Skratt... Samhörighet... Sång... Själavård...Stöttning... Smeksamhet...
Sammansvetsning...Tacksägelse... Tystnad... Tvåsamhet... Tidlöshet... Trohet... Tröst...Visioner



Vardaglighet...Värme... Växande... Vördnadsfullhet... Ånger...Äkthet... Överseende.... 


Det var några årsedan jag skrev alla dessa orden om äktenskapet för första gången, men jag kan tala om för dig: Jag tackar GUD för bönesvar, för mitt äktenskap, som innehåller detta, och lite till..../Maria/   Kanske något för någon att ta till sig... 

 /Copyright Maria

Vår /Springtime


Vår/Spring



Sunset




Välkommen tillbaka!  Hälsn Maria



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar