tisdag 8 december 2015

Fotoblogg: I min kammare, jag lägger allt i hans händer. Sommarblomster. Skratta och gråta. /Foto Maria

Välkommen /Welcome



Som människa har man både glädje och sorg och friskhet och sjukdom, Jag känner många som är sjuka, liksom jag själv, och många är friska och har inga krämpor.


Jag vet att jag kan lägga allt i hans händer! Det är sannerligen underbart! Vem är han? Jesus.


I min Kammare heter dikten här nedan och den berättar vad som sker i ens liv/mitt liv och hur jag kan både skratta och gråta.......



I min kammare


I min kammare finns Du. 
I min kammare kan jag gråta och skratta och fångas av kraft!
I min kammare kan jag bli svag och tycka att jag tynar bort av smärta.
I min kammare kan jag ta danssteg och skutta som en liten kalv.
I min kammare kan jag kvida tysta skrik.
I min kammare finns Du tätt intill mig Jesus, I min bön!
Förlorade själar finns i mitt bröst, de vill hitta hem till dig.

Copyright Maria
*
*
sommar


HAN.

Han är sången som ljuder i mitt inre,
och han är tanken jag tänker.
Han får min sång och min glädje,
och han får min tår och min tanke.
Han är min sång och han får ta hand om mitt liv.
Han är min sång, och han får ta hand om mitt skratt,
Han tar hand om allt det som är jag.
Han lever i mig och fyller mitt inre med jubel.
Han är livet som brusar i mig, och fyller
varje cell med kärlek.
Livet...det är Jesus.

Copyright Maria


Syréntider




Decemberskog



sommarblad






sommarutflykt



liljekonvaljer





Sommarblom



sommargrönt


Sommar!



Jag längtar efter sommarvärme.......... Och vackra vinterfoto!


Välkommen tillbaka    Hälsn Maria




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar