tisdag 22 december 2015

Fotoblogg: Besök i staden. Välfärden. Jag slipper vara med...Bekvämlighetstårar


Välkommen/Welcome

Vilken välfärd vi har.....

Jag undrar när företagen helt och hållet slutar att finnas i Sverige. Jag undrar hur det ser ut då allt är uppköpt av utländska köpare och maktelit. Jag undrar hur det ska gå för ungdomarna som är utan arbete, och jag undrar varför politikerna ljuger. Jag undrar varför de kör Sverige i botten, och jag vet att det inte finns någon annan räddning än Gud för detta landet. Jag undrar varför människor fortfarande tror att det skall komma dagar i glans, då det är tvärtom. Stackars blödande Sverige, stackars blödande klotet.


Köp mera! Konsumera dig ur krisen! Rösta på  ****xyz  och du skall få en strålande framtid....

Ät mer, konsumera mer...och…människor letar på soptippar efter mat. Det kan bli vår lott en dag. ...De sjuka våndas, de ska ut o jobba o hjälpa till med välfärden, men det finns ju inga jobb....eller finns det?
Copyright Maria


Ja de köper verkligen mera, och det känns skönt att inte vara med och gynna kapitalet utan spara sina pengar.


Hjärtana hänger i träden....?



På gatan står en halv-arg 'tomte' och skriker att jag ska köpa en tidning för 100 kronor, som jag inte vill ha...
*
*
Nere vid stranden var det lugn och ro, fler bilder kommer därifrån

Bekvämlighetstårar kittlar egot:

Tårar för världen….

Bekvämlighetstårar, ja de gör också ont. Det är de tårar som vi fäller då något går oss emot, eller vårt ego fått sig en törn, eller då vi inte fått som vi velat.
Bekvämlighetstårar är av ondo. De leder ingen vart. De tårar vi gråter för världen betyder mer för Gud och han kan göra mycket för att JUST DU ber och gråter. Bekvämlighetstårar har han fått nog av, egotrippade böner likaså. 

Välkommen tillbaka hit!   / Copyright Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar