lördag 21 november 2015

När jag är svag är jag stark. Glädje eller smärta.Your goodness will lead me home / Copyright Maria /Foto


Välkommen /Welcome


Svag blir stark

Taggar i köttet gör ont.
Men den svage blir stark.
Ett bevis på levande kraft från Gud.
Min egen kraft är ingenting värd-
Jag tar emot kraften som kommer ifrån ovan.
Taggar i köttet gör ont.
Hans kraft syns i svaga människor.

Därför:

När jag är svag är jag Stark.  /Maria 2006





*
Glädje eller smärta

För många är Den fullkomliga glädjen svår att hitta
Men jag vet att den finns, för jag fick den.
I glädjen kan smärtan finnas, Smärtan kan finnas i Glädjen. Så många smärtor
människor bär på.
Men det finns en som tar bort Allt som gör ont.

-Min smärta tog han på sig,Då han på korset dog.I det fick jag frid, Den friden har han att ge dig, Du som går runt i ett töcken
Och ingen ljusning ser.
Titta på honom, lyft upp din blick, Du ska se en smärtornas man Som ler emot
dig.  Hans offer för oss var aldrig förgäves. 

/ Maria 2006


Så fruset


Vid hamnen







Grön, verkligen grön




I skogen



Den gamla björken




Eftermiddagssken





DU är välkommen tillbaka hit.   Hälsn Maria





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar