tisdag 10 november 2015

Foto och allvar i framtiden- som är nu. Glädjens hemlighet, känner du den?

Välkommen /Welcome


Glädjens hemlighet.

Nu ändrar jag inriktning på denna bloggen och har både foto och andra tankar än de som man är van vid..det är det som intresserar mig mer än att vara 'allmänt trevlig' och istället för att komma med helt vanliga saker som inte ger ngt  vill jag ge er ngt att tänka till om- inför framtiden, som är nu.

Eftersom man sett hur så många talar om LYCKAN som det enda allena saliggörande, så backar jag där och benämner inte det jag upplever med ett sådant Lycko-ord.

...jag är glad, nöjd, känner glädje, trodde en gång jag var lycklig, men nej jag fick ändra det ordet till : Glädje. För: Det är så oerhört mycket det finns att vara glad åt, inte lycklig… enligt mig.

Den sanna glädjen är mer än lycka, därför att den finns kvar mitt under och trots de svåraste problem.
Lyckan däremot är mera tillfällig, därför att den grundar sig på yttre omständigheter.
Den djupa glädjen har sin grund i Guds närvaro. När du tänker på och inser att han alltid finns hos dig blir ditt inre tillfredsställt.


























Läs gärna  Psalm 16 som handlar om: Glädjen i att leva i gemenskap med Gud idag och inför evigheten.

Stilla dig inför Gud, och betänk att han vill lära känna dig,  och då får du nog ändra på många av dina ord och tänka om överhuvudtaget.

Mitt råd till alla är: Lita på Gud och inte på omständigheterna! Jag vet att det fungerar. /Maria
*

Min make var och röntgade axeln och jag var ute och fotograferade under tiden. Jag hade det roligare, absolut

Idag har jag beställt ett par sköna goa varma vinterstövlar -som inte kom med på bild. RYNS har väldigt bra varor tycker jag.




Det blir färre och färre löv på träden nu



Det fanns en skog i närheten som jag fick möjlighet att se




Ett skönt väder gjorde mig glad, solen sken så gott.



Även svart-vitt  idag



En tur till Maxi var tvungna att ta



På väg hem för att laga middag, ..solnedgången är på gång




Hoppas du trivs här, tack för nu, vi ses igen, Hälsn Maria



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar