torsdag 29 oktober 2015

Fotobloggen: Vad glad man blir! Vad kul, orange eller gul. I fårahagen på Björnö. Vatten och höstfärger. /Välkommen

Välkommen /Welcome


I fårhagen var jag inte men strax utanför, ...vid Björnö. Det finns inga björnar där som tur är men ett fint naturområde där fåren har det bra. De jagade en fasan som sprang för glatta livet. 
Titta den blommar snart! Vilken överraskning!  Ja se denna stängel nedan skall slå ut i en blomma. Det är en kaktusliknande sak detta och Aloe vera är det inte, för den har jag redan sett blomma. Det är märkligt hur glad man blir då man ser en sådan stängel komma fram bakom gardinen. Då trivs växten här på det nya stället:) 
I dag har jag som sagt varit ner på Björnö/ badet och träningsslinga m m och fick fotograferat lite. Det var mycket kallt, d v s plus 6 grader och ganska mulet.... men det blev en del foton!

Fåren undrade nog  vem jag var som lät så konstigt då jag tog bilder på dem.







Vad kul! Här blir det en orange eller gul färg:


Änder i vattnet





Vid vassen och vattnet




Träden speglar sig i vattnet





Caféet är vinterstängt, men vi minns sommaren och glassen och mera..




Lite mulet och ganska kyligt nere vid vattnet, men vackra färger och träd såg jag ju idag




Ute på bryggan, vattnet och bryggan var lika gråtonade






Ibland sprack det upp lite på himmelen och en och annan fågel fastnade på bild:







Inte var det någon som satt här på bänkarna idag:




Här syns den lilla lilla udden och stenar.




Utsikt över brygga och vatten



























Hoppas du haft en trevlig tur här. Välkommen tillbaka igen!
/Hälsn Maria




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar