fredag 23 oktober 2015

Idag: Att vara på väg. Om ondska. Om himmelen. Att aldrig ge upp.

Välkommen / Welcome

Hösten rusar på och man kan inte undgå att se de fina färgerna på träd och löv och solen skiner så vackert. Idag har det varit städning här och äntligen kan vi känna oss som HEMMA här hemma.
Det är roligt att få ordning och det har vi nu, var sak på sin plats. Det händer mycket i världen och det händer mycket i Sverige, det var ju ett pistoltillbud i Katrineholm idag såg jag. Var ska det sluta? Jo det slutar illa  för detta land där människor inte har respekt för liv och egendom och mera.

Några foton från veckan kommer här:
Jag undrar hur det känns att alltid vara PÅ VÄG någonstans. Men; är det inte så att alla alltid är på väg någonstans? Antingen i tanken eller faktiskt.



Jag köpte en tröja i butiken TATI idag som jag ska ha till en grå väst, det blir nog snyggt, och snyggt var det utanför affären där solen sken och träden nästan 'brann'. Det är ett underbart höstväder och det glädjer mig att se det vackra.



Jag tycker inte om ondska, dvs spöken och onda andar! Det är hemskt att man lär barnen idag att favorisera det onda. De som inte vet vad ren ondska är skall inte lära barn och ungdomar om sådant som medium  och spöken och att man har levt ett liv tidigare. Det är bara helt vansinnigt att lära ut sådant som inte är sant och där man inte vet fakta . Slopa allt som heter halloween och annat som pekar på ondska, för det är det som ligger i botten. Tänk på det. 




Det var en tjusig himmel idag och naturligtvis fotograferades en bit av den också.
Jag tycker mycket om himlen och vet du att det finns tre himlar. Den fysiska den som vi ser när vi tittar ut, en himmel ovanför där, där ondskan har sitt säte och en där Gud själv sitter. Det låter kanske tokigt men så är det och det kan vara bra att veta, eller hur?




Ölandstoken ger inte upp. Den blommar så väldigt fint på sina ställen att man blir alldelses tagen av färgerna. Människan vill ibland ge upp och orkar inte vara ,människa, för det är för svårt. Ja det är mycket svårt emellanåt, det tycker jag också, men allt går och krafterna  kommer åter.Jag hämtar min styrka ovanifrån och det är ett mirakel!




De här husen är min nya omgivning och det är ett fint område med mycket grönt och i detta fallet gult också. Inte bor jag i en fin villa, nej, men tillfreds ändå. Man behöver inte så mycket för man kan inget ta med sig då man ska härifrån en gång. Har du tänkt på den saken? Har du tänkt på att göra upp med tro eller icke tro också? Det finns en väg att gå som är den viktigaste: Vägen med Jesus.



Tack för att du besökte sidan, idag har jag skrivit mer än jag brukar, kanske det är en bra idé? Vad säger du?
Välkommen tillbaka!   Hälsn Maria



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar