lördag 9 juli 2016

Jag har fått det bästa: Tro och kallelse. Jag får följa dig. /Faith and vocation/calling


637
 (Detta lilla korset hittade min man då vi rensade förra säsongens blåbär! )
*
*

 
Jag fick ett nytt liv:


1.En dag jag möter på en enslig stig En främling som på vandring är.
Hans rygg är böjd, han går med trötta steg, Och se, ett kors hans skuldra bär.

Tag korset upp och följ du mig! Den kallelsen mitt hjärta når. Då han gav allt, kan jag väl tveka mer Att följa Jesu spår?

2.Han stannar och han viskar ömt mitt namn, Och vem han är jag nu förstår. Jag ser hans hand som sargad blev för mig Och helga pannans törnesnår.

3. Jag ropar: Herre, jag vill följa dig Och bära korset, som är ditt. Ett annat kors jag då med bävan ser, Ett kors jag undflytt  –det är mitt.

4.Se, nu hans kärlek helt besegrat mig, Mitt kors jag glad för Jesus bär. Jag livet funnit i hans efterföljd, Hans kors en dyr klenod mig är. /A H




*
Tack Jesus.  /Maria





















Välkommen tillbaka hit! /Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar