fredag 10 juni 2016

Sommartider, studentfirande m m. /Många människor är NÄSTAN kristna, vad betyder det? /almost a christian?




Denna bil mötte mig idag utanför ICA. Köp 4 stycken pelargoner för 100 kr.....jaja.. 

Rydells historia






Ja det är sommartider och studentfirande och många vill göra fint där hemma i trädgårdar och balkonger. 





En sak förvånar mig ständigt, ja varje dag:

Många är ”nästan kristna”. Vad betyder det, undrade jag, men jag vet ju. Jag trodde en gång att jag var en verkligt troende, men jag snuddade bara vid namnet.

O, att bli lik Jesus- det tog många år att förstå hur svårt det skulle bli.

Älskande, förlåtande,  blid, Hjälpande, tröstande svaga….. Ödmjuk i anden, tålmodig och djärv….ord.

Nu har det gått många år, och arbetet fortsätter- mot målet.

Redo mig gör för himmelens liv.

Sökande vilsna finns här ännu- så det återstår säkerligen mycket av arbetet för Gud. Sista basunen har ej hörts ännu…

Är DU redo för evigheten?  Där inga moln finnes.





























Välkommen tillbaka hit!   /Maria

Du kan även läsa här: http://gospel.jesuslever.eu/  
min hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar