måndag 9 maj 2016

Tacksamhet och salighet för evigt liv. Dagens foto, åh vad det blommar och växer. / Thankful. Everlasting life






Det finns många sätta att leva på och att förstöra sina liv på. Men man kan också leva så rätt så att man får evigt liv. Vad är livet, det eviga livet menar jag då.Det vill jag förklara/berätta för dig här:

Att leva nära Gud och att vara i hans närvaro ständigt, det är livet! Och planen för en troendes liv är att TJÄNA Gud. Underbart är det att veta att han valt oss, vi har inte valt honom. Han har valt oss för att vi ska tjäna honom och gå ut och bära frukt, sådan frukt som består. Johannes evangelium 15:16 /      Mitt hjärta brinner av tacksamhet och kärlek för frälsningen, jag kan aldrig någonsin tacka tillräckligt för frälsningens gåva, som jag fick av nåd!






*

*Vad är som gör att nu mitt hjärta brinner, Av tacksamhet och himmelsk salighet? Vad är som gör att sorgen snart försvinner, Som trängt till hjärtat, låt mig säga det!

Vad är det som gör att jag kan framåt ila, Fast mänskor städse söka  hindra mig? Hur kan jag mitt i nöden njuta vila, Med glädje trampa korsets törnestig?** 

/ 2 verser av 4 av Okänd





































Välkommen tillbaka!   /Maria




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar