tisdag 31 maj 2016

Kajplats, sommar-tår och VÄRME. /USA varnar! Ord på vägen /Summer



Varningar finns det gott om, och det låser ju människor i rädsla. Eu-ropa är illa ute vad man kan se, ja, det betyder ju mörker så... Ska du ut och resa i sommar? Är du rädd?

Att Fotbolls-EM skall spelas i Frankrike är ju en dålig nyhet, man behöver ju inte direkt utmana dåliga människor till dåliga handlingar-

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/usa-varnar-medborgare-fr%C3%A5n-att-%C3%A5ka-till-europa-1.2123414 

http://www.expressen.se/nyheter/usa-varnar-for-resor-till-europa-under-em/


Jag fick söka lite skugga idag, för det var verkligen varmt!



Vid piren var det lite skön bris så där stannade jag ett tag



Där fanns ju väldigt snygga och fina båtar, men ingen av dem var min så jag åkte ingenstans



Jag tog av mig bägge sandaletterna och viftade på sommar-tårna!





Måsar och andra fåglar orkade inte skria som vanligt, var någonstans var de..





Hoppsan där kommer ju ELBA-färjan, den måste jag fotografera



Det var ingen som steg av eller skulle åka så den vände .....




Bye- bye



Lugn och ro..........


Ses vi imorgon här? Jag hoppas det! Välkommen

Ett ord på vägen:


Ordspråksboken 19:11

Förstånd gör en människa tålmodig, och det är hennes ära att tillgiva vad någon har brutit.


19:20

Hör råd och tag emot tuktan, på det att du för framtiden må bliva vis.


19:24

Den late sticker sin hand i fatet, men gitter icke föra den åter till munnen

/Maria



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar