tisdag 3 maj 2016

Dagens foton. Livet i naturen, på jorden.../ Live, Life








Våren är härlig och foton har jag tagit idag trots att jag inte är pigg, men  glad ändå.. Livet ses i naturen. Genom allt finns livet där, och det är många som inte känner till orden här nedan:

Björken



När regnbågen syns i skyn och jag ser på
 
den, skall jag tänka på det eviga

 förbundet mellan Gud och alla levande

 varelser, allt liv på jorden."

Och Gud sade till Noa: "Detta är tecknet

på det förbund som jag har upprättat

mellan mig och allt liv på jorden."



Jag är inte rädd
Jag vet att jag är älskad
Jag är inte stark men svag
Men i min svaghet
Lyftes styrkan fram
Jag är inte rädd för hinder
Han hjälper mig att kliva över.
Rädslan fick ge sig iväg,
och Glädjen lyser varm och klar.

/Maria
*

Byter rör gör man ibland, inte så ofta förstås





Skräp finns alltid att slänga







Kvällspromenad










Välkommen tillbaka hit /Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar