onsdag 27 april 2016

STYRKA och hopp och kraft. Vårvärmen dröjer. /Hope


Vårvärmen lär dröja några dagar till vad man kan se på prognoserna. Vi får stå ut och göra det bästa av  vår dag. 
Styrka och hopp behövs dock varje dag:


Kärlek:
Du ger styrka och hopp då inget hopp finns
Du ger frid då ofrid vill ta över.    
Du ger kraft då ingen kraft egentligen finnes.
Du ger kärlek, då världens människor är kärlekslösa.
Du ger framtidsvisioner då man säger att allt är kört.
Du ger glädje mitt i tårflöde.
Du välsignar ditt eget folk, då människor vill sända kärnvapen,
bomber, och annat svart.
Du ger så mycket av hopp och tilltro; till en mäktig Fader.
Du är min Pappa, min Broder, min älskade Far.
Jesus, sänd mig. (Jes 6:8)
Vad världen vill det bryr jag mig inte om.
Det är vad DU vill med mitt liv som är väsentligt,

det är vad jag kan få göra för ditt rike, som betyder allt för mig.

































Välkommen tillbaka hit! /Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar