fredag 1 april 2016

Fotobloggen: Bönesvar. En enkel människas bön och förkrosselse. Ge inte upp! / Do not give up. Answers of prayers. A heart of stone?

Välkommen/Welcome



Livet är så oerhört spännande!

Det är oerhört mäktigt att se och förstå och uppfatta att GUD i himmelen kan höra och svara på bön från en enkel människas hjärta! I dagarna som gått har jag fått se med egna ögon hur Gud förändrar sinnen och hjärtan. Jag skall berätta mer om detta längre fram.

Det är oerhört spännande att se en människa förändras i sin frälsning, i sin närhet till Gud. 

Det är verkligen verkligen mäktigt att veta att GUD är NÄRA den som ber och tror och VET att den kommer att få ett BÖNESVAR!

foto 1/4

Till dig som tror vill jag säga: GE ALDRIG UPP OM ATT TRO ATT GUD SVARAR PÅ BÖN!  Kanske inte alltid som du vill, utan där ditt hjärta förstår att be om rätt saker, och att DU försöker göra hans vilja. Har du fått ett förkrossat hjärta och har fått tagit bort ditt hjärta av sten så vet du vad jag menar nu.

LIVET är så oerhört spännande! Det är så spännande att gå med GUD!  Jag är så glad att jag fått se så mycket av Gud i min närhet den senaste tiden och att bönesvaren ger så mycket glädje. 




Bibelorden berättar:

Ps 34:19
Herren är nära dem som har ett förkrossat hjärta och frälsar dem som har en bedrövad ande.
Ps 51:19
Offer som Gud vill ha är en förkrossad ande, ett förkrossat och bedrövat hjärta föraktar du inte, Gud.
Jes 61:1-3Herrens, Herrens Ande är över mig, ty Herren har smort mig till att predika glädjens budskap för de ödmjuka. Han har sänt mig att förbinda dem som har ett förkrossat hjärta, att ropa ut frihet för de fångna och befrielse för de bundna, 2 till att predika ett nådens år från Herren och en hämndens dag från vår Gud, för att trösta alla sörjande, 3 för att låta de sörjande i Sion få huvudprydnad i stället för aska, glädjens olja i stället för sorg, lovprisningens klädnad i stället för en modfälld ande. Och de skall kallas ”rättfärdighetens terebinter”, planterade av Herren till hans förhärligande.  















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar