torsdag 24 mars 2016

Fotobloggen: Tiden är kort! på denna jorden / The time is short on this earth




Tiden är kort här på jorden, och om du bara hade en liten tid kvar, vad hade du gjort, hade du sökt Jesus? Kanske, kanske inte. Jag vill berätta för dig följande:

Gud är inte beroende av omständigheter. Tiden är som sagt kort, och att finna Jesus kan ta tid. Om du bara hade en enda dag kvar att söka honom, hade du gjort det tror du? Tiden är kort, sök honom innan det är för sent!


Många, många, många, många människor borde använda sin tid bättre. T ex borde de tänka på eller försöka förstå att man inte kan ta livet för givet.

Det finns sådant som har evighetsvärde-  inte bara att leva för stunden. Jesus kommer att komma tillbaka, vare sig människor gillar den tanken eller ej. Snart kanske man ropar; Se, han kommer! Jesus kommer!  För, när man ser honom komma, då vet man att det den troende sagt om Jesus var sant.




Psalm 90:4

10. Vårt liv varar sjuttio år
eller åttio år, om det blir långt;
och när det är som bäst, är det möda och fåfänglighet,
ty det går snart förbi, likasom flöge vi bort.
  Job 9:25. Ps. 89:48.

Du vet inte hur lång tid du har, och det vet inte jag heller men jag har gjort mitt val, har du? Jag vet var jag hamnar, vet du?




















Välkommen tillbaka hit!   /Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar