onsdag 9 mars 2016

Fotobloggen: På solsidan eller på skuggsidan? Ett prövat hjärta. Med en barnslig tro som Abraham. /To believe. It is me again, Lord

Välkommen/Welcome


På solsidan eller på skuggsidan? 
Lär dig att leva, även om du  får ett prövat hjärta.
Solsida eller skuggsida? Livet vi fått att leva ser olika ut för de flesta.  /It´s me again, Lord!


Med en barnslig och trofast tro klarar vi av att vänta och hoppas, kort sagt; VI TROR. Där allt hopp syns slut och borta: Vi tror. Där hjärtat gråter och bitterheten hälsar på så har det skett något ändå: Man tror på Gud i allt. Genom allt finns Gud med.  I allt.  

Den erfarenheten har jag, och ville skriva några ord om det
Det finns hjälp att få i bibelns Psaltaren. Läs t ex om bön: Ps 5;  17;  27; 61
…./Maria








*Säll är den som hoppas uppå Herren Med en barnslig tro som Abraham. Ty han trodde där allt hopp var fjärran, Och han aldrig, aldrig kom på skam. Säll är den som med trofast hjärta Vandrar stadigt uti Herrens bud, Och i prövningarnas bittra smärta, Tyst och stilla bidar inför Gud.*
/E Gustafsson

Sången innehåller många verser...här är en av dem




Om en här belägrar mig fruktar ej mitt hjärta. Om krig bryter ut mot mig är jag ändå trygg.


Den som lever ostraffligt
vandrar tryggden som går orätta vägar blir avslöjad.


















Välkommen tillbaka hit!  Hälsn Maria



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar