söndag 20 mars 2016

Fotobloggen: Helgelse. Hur blir en människa helig och ren? Genom tro och lydnad. /foto USA / His purpose: The future and eternity



Helgelse. Hur blir en människa helig?

En människa blir helig och ren genom att tro och lyda Guds ord (Hebr 4:12), och genom att ta emot förlåtelse för synd och tro på Jesus död i människans ställe (Hebr 7:26-27). I den process som behövs för att göra mig helig och ren är Guds ”yrkeskunskap” utslagsgivande.

Han arbetar med mig med hänsyn både till mitt förflutna, min nuvarande situation och hans avsikt med mig för framtiden. Genom Kristus har vi blivit lösta från synden, genom den helige Ande växer vi till och mognar som kristna, och enligt Guds plan kommer vi att bli fullkomliga när Jesus återkommer (Hebr 9:24-28).

Joh 17:17 Helga dem i sanningen; ditt ord är sanning.






video song







Från USA 2009  Maine




Florida, Miami 2009 in the street

Florida 2009


Matställe 2009 Miami


on the road  ...

On the road..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar