onsdag 10 februari 2016

Fotoblogg: En framtid och ett hopp om du söker på rätt ställe /Hope


Välkommen / Welcome

Alla människor vill ha hopp om livet, alla vill känna trygghet, men så få får sin längtan besannad, MEN det finns ju HOPP i denna världen, ja det finns hopp, redan nu IDAG!

En gång var det hopplöst även för mig men jag fick hopp genom att säga ett mycket starkt ja till Jesus. Vad väljer du? Läs nedan:






Bibelverserna här nedan är så kända och så ofta lästa och så ofta med i olika sammanhang, och nu kommer de igen. De är mäktiga för de visar oss att det finns HOPP! Hur illa det än är så finns det HOPP om att Gud ska hjälpa oss. Vad står det mer här? Jo det står att de ogudaktigas hopp blir till intet, och det betyder då att den ogudaktige har inget HOPP, den är rädd för döden och saknar Guds omsorg. Antingen förkastar man Gud och lever på sina egna villkor eller också accepterar man Guds villkor och följer honom. Vilket väljer du?
Ords 10:28
De rättfärdigas väntan får en glad fullbordan, de ogudaktigas hopp blir till intet.
*

Jer 17:13
Herren är Israels hopp. Alla som överger dig kommer på skam. De som avfaller från mig liknar en skrift i sanden. De har övergivit Herren , källan med det levande vattnet.
*
Jer 29:11
Jag vet vilka tankar jag har för er, säger Herren , nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp.
*
Klag 3:24
Herren är min del, det säger mig min själ, därför står mitt hopp till honom.
*
Matt 12:21
Och till hans namn 
ska folken sätta sitt hopp.
 /Här visar Matteus att Jesus skulle komma som en tjänare för att hjälpa och bota, inte som en ledare för en väpnad kamp.
*
Ser du i Jeremia 29:11, att Gud har tankar om människorna och att han vill ge dem en framtid och ett hopp! När vi litar på Gud så får vi en framtid och ett hopp och han hjälper oss och stödjer oss i ALLT! Gud leder oss igenom allt vi möter, både glädje och sorg och fram till seger!

Går man med JESUS så vänder sig allt till det som han vill och då blir det bra!Han är det eviga livet för alla,---om de vill






Begrav det gamla och börja på NYTT!



Ljuset kommer åter









Hälsn Maria  /  Välkommen tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar