söndag 6 december 2015

Sorgesamt att veta. Samhälle. Förvandla människorna och ge dem tro och nya liv

Välkommen /Welcome


Sverige tycks digna under hot, våld, terror och mord nu för tiden! Detta är fullständigt galet och otroligt.  
I Onsala, vilket jag känner väl till då jag bott i Kungsbacka, har det denna helg skett  våldsdåd som handlar om mord och skadade människor.

Det är verkligen fruktansvärt med allt detta hemska som sker. 
Vi har ett ökande våld i vårt land och man kan undra vad det beror på. Vad händer.....Vi lever i en tid där vi kan se saker förändras så snabbt att vi inte kan förstå det, och människoliv skördas var dag. Förvandlingen har gått fort, det går utför.Men jag vet också att den som är en troende inte gör sådana hemskheter som att mörda. Det finns en gräns!


sorg



Trofasthet från båda håll.  Ett nytt liv fick jag, det kan alla få. Då gör man inga brott, då lever man efter Guds måttstock och förändras på djupet:


Förundrad av Ordet, Räddad av Ordet, I Guds kärlek 
Stapplande steg blev sjumilasteg i Bibelns värld, i hans  kärlek och omsorg 
Nergrävd i kyla kom plötsligt vårregn med förklarande droppar. Gräset blev grönt och himmelen blå då skynket drogs undan från skrovliga ögon.
Förundrad och förälskad i Jesus och med barnslig tro, kom hjärtat tillbaka och fröjdade sig. Glädjeblandades med Lidande och Sorg, men Friden var den som vann slaget om hjärtat. 

Tack för att jag inte behöver stappla runt i tron utan kan ta till mig Guds ord med tårade ögon, icke torra av ickeseende. Jag fick ett nytt liv. 

/    copyright  Maria  

Bilder från Juli 2015
  

















Jag plockade några blommor:




Tack för ditt besök!   Hälsn Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar