söndag 20 december 2015

Fotoblogg: Solnedgång vid vattnet. Skog och grönt. I lycka, sorg och vemod. Världen

 Välkommen/Welcome

En vacker dag i december, plusgrader: 13+,  ja så tycker jag dagen har varit. Jag hamnade först i skogen och insåg sedan att jag var på väg ner till vattnet igen. Väl där så fanns det en fin solnedgång att fotografera i olika tappningar och se vattnet som slog emot stenarna. 
Foton från dagen ser du här nedan. Även en dikt finns med idag också, den handlar om min kärlek till min frälsare som är Jesus. 
Utan honom skulle det vara hemskt att leva, han är min stora kärlek. Om det kan du också läsa här.
Och världens olyckor och elände fortsätter:

*

 I lycka, sorg och vemod




Av nåd och kärlek...
Livet är inte bara solsken på färden
Och vi kan bli trötta mången gång
Det kan vara tungt att leva i denna världen.
Det finns en som vill vara med oss varje stund,
I lycka, sorg, och vemods dag,
I allt det går han med.
Vem var han som blev missförstådd och sargad?
Vem var han som kämpade för oss alla?
Å så tungt det kan vara för en människa... ...
Men:
Han uppstod för oss alla, därför borde vi alla sjunga ett stort Halleluja!

Tack för att du är den du är och har segrat över död och grav. Tack Jesus.
Copyright Maria
*

Jag hann ta några foton av den härliga himmelen och solen som  sakta var på väg att gå ned...






Alltid så skiftande väder och roligt att gå där med ljudet från vatten

Det börjar skymma och månen tittar fram då jag sakta vänder hemåt

Fina ljusa nya hus står vid vägen där det förut var skog och grönt, jag minns hur det såg ut..

Välkommen igen, vi ses!   Hälsn Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar