söndag 8 november 2015

Vardagsbilder möter mig. Det luktar jord därute..Att röra på sig är ett måste!

Välkommen / Welcome

Regnfritt var det hos mig vid 12-tiden och sedan var det att ge sig ut medan solen sken så fint. Jag tycker om det enkla, jag är inte ute efter värsting-fotot, alla saker jag ser är så fina i naturen. Alla dagar är inte så fina men idag trivdes jag väldigt mycket på min promenad där det var helt tyst och lite kyligt om fingrarna då jag tog dagens bilder. Min make var och handlade och hämtade mig efter ett tag, det hanns med en hel del. Man måste ju röra på sig eller hur!


Tänk att novemberblommor kan vara så fina. Det känns skönt att se dem men man vet ju att de snart är borta. Det är skönt med lukten ute nu tycker jag, det luktar jord, har du känt det?

Björkarna är verkligen glädjande att se, de är vackra i solljuset


Man kan även hitta gröna skööna blad!


Solen står lågt nu och det  gäller att hitta de där strålarna som lyser någonstans där man går



Vardagsbilder möter mig, och här är det gult och  rött som jag ser på håll, jag går närmare




Tiden går då man har roligt och det börjar bli solnedgångsljus där ute




Det är inget fel på grenar, just de som har lite färg på sig och är lite skrovliga tycker jag mycket om.




Den här växten känner du igen, och jag tappade precis bort namnet, men inte bilden! som tur är



Solen börjar gå ner, ja det gäller att ta vara på dagarna och det kan jag inte alltid göra, d v s komma ut tidigt. Jag beundrar dem som går upp i ottan och tar bilder, det kan jag inte längre, det tar timmar för mig att orka komma igång på dagarna




Jag tackar för denna dagen med foto och önskar dig en fin och bra NY VECKA!  /Hälsn Maria





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar