söndag 1 november 2015

Fotobloggen: Djäkneberget och hösten. /Glad överraskning./ Novembermånad. Nedbrytning

Välkommen /Welcome

Solen strålade idag på förmiddagen men jag hann inte ut förrän molnen hade hopat sig. Jag fick en glad överraskning idag: Jag hade sålt en bild på nätet, Hurra!
 Första turen gick till hamnen och sedan till skogen, och vi hade senare en härlig solnedgång att se på.
Idag är det novembermånad och det märks ute på växterna hur de sakta men säkert bryts ner oc blir till jord. Och då kan vi ge en tanke åt att det är ju så med människans fagra yttre att det också bryts ner, men blir vackert med rynkor och annat. Så tycker jag.

Idag foton från bl a parken vid Djäkneberget i Västerås








Detta är grundaren av parken som vi ser här nedan:



Utanför restaurangen brann det lite ljus:



Det finns många stenar med ordspråk och 'kloka ord'.



Vi ser Domkyrkan från utsiktstornet





Vi åkte strax samma väg..hemåt



Jag fortsätter min promenad hemmavid och fångar upp en ros:



Bär finns det också gott om:




Och det gula fortsätter att lysa:



Solnedgången fotograferas av mig..


Vilken utsikt jag har varje dag!



Ha det så bra och välkommen hit igen!   Hälsn f Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar