måndag 26 oktober 2015

Höstfält och utsikt som är skön. Ros och växter och taggar på människor och katusar



Välkommen/ Welcome

Idag blev det staden som jag besökte och solen sken och träden var så vackra. Min make gjorde ärenden och jag var inne i fotoaffären och ordnade med mitt. Sedan var det botaniska trädgården och där höll man på att göra höst och vinterfint. Så det blev inget långt besök där. Dagens och gårdagens foto ser du här:  Cyklamen är ljuvliga



Utsikt från promenadslingan. Här ser man motorvägen och fälten där skörden nyss var. Nu är det i ordning för vintern. Utsikten är fin och höjden  är hög där vi står och tittar ner. Många tunga bilar kör där.



Utsikt finns mot de mångfärgade träden och himmelen har varit fin och blå idag! Så vackert!





Mina rosor står nästan lika fint som i lördags och jag experimenterade med kameran i går kväll med att ta foto med olika skärpor m m





Människor slår ut sina taggar lite här och där i samhället och ibland får man känna på de där taggarna. De gör ont när de sticker som värst- men så är livet. Tur är det att man är luttrad av erfarenhet




Vackra blad och krukor och växter tycker jag om och idag har jag fått upp min nya kruka med en vacker växt i den.





Buskar och träd tappar färg och blir annorlunda men här hittade jag några fina löv som jag ser är gröna 





Jag gillar mjuka foton, dvs inställningen är soft på kameran. Hoppas du gillar fotona.



Denna växt känner du igen eller hur?





Krysantemum är härliga också men blommar  ganska kort tid



Härliga granar och en björk i förgrunden såg jag idag


Kraft!  Ja det behöver man få vare sig det är ljus eller inre kraft man behöver. Jag har min tro och den är stark och livräddande 





VÄLKOMMEN hit igen!   Ha det bra!  Hälsn Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar