måndag 31 augusti 2015

Fotobloggen idag: Konstverk:GLAS-pyramiden i skogen. Gamla tider: Del 2 av muséet och Westanfors

Välkommen/ Welcome

Mycket finns att se och jag tänkte att fortsätta visa dig lite foton från veckan som var. Alla har inte lika smak och många har inte  ens en kamera. Mitt fotointresse är stort och blir större och jag är glad för den  kamera och objektiv jag har att jobba med. Inte alltid kommer jag iväg ut och ibland kommer jag väldigt långt tycker jag. Varsågoda:

Inne i skogen finner vi X antal konstverk, både sådana vi förstår och lite märkliga saker:



Maria och pyramiden i glas


En lång arm, hand och fingrar







Ser du här:



Många lever i en lögn och kanske deras liv är mycket mycket svårt.  Jag förstår inte riktigt konstverket men kanske gör du det. Jag har varit lurad på livet många gånger men är tillbaka på banan seddan 1989 eftersom jag fick en tro på Jesus.


Hus ute på landet:



En gammal grammofon! De används inte så ofta  idag och är svåra att hitta /Från Muséet i Westanfors



Det vackra boningshuset med innerveranda, med diverse gamla saker



 Hos skomakaren



En kallmangel

Liljorna vid lilla huset




När jag var en liten tös fick jag gå in i sådana hus som nu är glömda, men inte av mig.



Ja det fanns kor då också! Mössan har fått en spegelbild av fönstret i muséet



Vackra skåp hade man då:



www.hembygdsgarden.nu  Här i länken hittar du mer om muséet


Vi for vidare--alltid på väg:-)



Välkommen tillbaka hit!  Hälsn f Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar