lördag 28 mars 2015

Träd i vårtider /Passion

VÄLKOMMEN


Den åttonde mars gick utflykten till "landet", där jag helst vistas. Naturen är underbar på sitt vis och man ser sådant man inte ser i staden. Detta träd är fotograferat  icke i sin helhet här, jag tycker om de delar som syns här. Träd är min absoluta passion och därför kommer det att synas en hel del träd här på bloggen. 





De ståtliga "armarna" sträcks emot himmelen, kanske tackar de? I vårtider är björkarna och det första vårgröna på dem det jag tycker så mycket om. Björkens stam är alltid lika vacker att se på. Man kan lätt känna sig liten och beundransfull då man står vid ett träd anser jag.Håller du med om det?



Jag går så nära jag kan och beundrar knopparna på träden, snart, snart, snart...slår de ut, olika träd och med olika utseenden på bladen och blommorna. Du, det är vår!

Hälsn Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar